KEPUTUSAN TERKINI

Friday, June 5, 2009

Kemalangan Tidak Serius


Terlanggar rempit

Aku bawak kereta tadi on the way balik McDonalds. Semasa nak cross jalan tiba-tiba ada mamat rempit langgar lampu merah. Dia terus rodok side door aku. Dia melayang macam mamat bunuh diri dari World Trade Centre. Aku keluar kereta. Aku tanya dia;

"bro lu ok tak?"
"aduh aduh.. gua rasa tangan gua terseliuh"
"lu nak gua panggil ambulan tak brader"
"takpe.. gua rasa kecederaan gua tak serius sangat"
"oh bagus la"

aku tak kesian pada dia kerana kecederaan dia tak serius

5 comments:

mizzyN said...

bagus, kalau mangsa kata takde pape tak serius la tu. tapi kalau dia balik rumah dan mati selepas makan malam maka ada sesuatu yang serius la tu.

Edna Sinn said...

LOL...kejam nye effi

Obefiend Weiland said...

QASIYH

tak kejam. terseliuh saja

MIIZY

kalau dia mati kat rumah.. serius aku tak terlibat!

Dia.Honey said...

i masih lagi ketawa secara serius yg menyebabkan kecederaan serius pada rahang pipi....huuuu

maer wan said...

haha.. kira OK la tuh. kat least kau tanya..

Ayah aku pernah skali terlanggar rempit nih dekat traffic light masa dia on the way balik ke kampung aku, ikut jalan blakang ke KLIA (near Kg Jijan).

Mak aku citer, "rempit tuh langgar lampu merah. Ayah kau terlanggar sikit mamat tu, tak jatuh pun. Pastuh, rempit tu jalan dengan muka ganasnya, konon2 nak belasah atau pau la, kot? Tiba2, Ayah kau bukak pintu, turun kereta sambil pegang parang, letak atas bahu. Bila Ayah kau tanya "nak apa?", rempit tuh terus chiao"..

Bila aku call tanya Ayah aku nak confirmkan, dgn nada selamba dia jawab: "A'ah, masa tu Ayah bawak balik parang, nak gantikan yang dah tumpul kat kampung tuh"..

Moral: kalau nak tolong org pun, kena jaga diri dulu. Banyak sangat dah kes kena samun sebab nak tolong org..

Post a Comment